WTRYSK WIELOPUNKTOWY BENZYNY
System LPG wtrysku gazu IGSystem do samochodów z elektronicznym wtryskiem i katalizatorem
IGSystem to nowoczesny układ zasilania LPG działający na zasadzie bezpośredniego wielopunktowego podania gazu do kolektora ssącego z pominięciem stosowanych dotychczas mieszalników.
Został opracowany w odpowiedzi na problemy z bezpieczną eksploatacją pojazdów, których silniki wyposażone są w kolektory ssące wykonane z tworzyw sztucznych. System składa się z reduktora IG1 z którego gaz pod stałym ciśnieniem podawany jest do dozownika i dalej do rozdzielacza, który rozprowadza LPG w pobliże każdego cylindra. Sterowany za pomocą bardzo szybkiej i wydajnej centrali sterującej reaguje natychmiast na zmiany stanów pracy i zapotrzebowanie silnika. Daje to gwarancję stałej kontroli systemu nad warunkami pracy silnika i emisją spalin, a w konsekwencji bezawaryjnej jego eksploatacji. Odpowiednio i szybko skonfigurowana mieszanka , której skład korygowany jest na podstawie sygnałów pobranych z czujników ( MAP, T.P.S , sonda itp.) zapewnia opty- malne warunki pracy katalizatora spalin.
Dwa typy oprogramowania pozwalają na:
Oprogramowanie IGS 4.0
IGS 4.0 - pozwala zaprogramować sterownik IGS gotową mapą obciążeń wraz ze wszystkimi ustawieniami pomocniczymi tak, aby mógł zarządzać działaniem systemu w konkretnym modelu auta, o danym typie silnika i danym symbolu jednostki sterującej wtryskiem paliwa. Mapa taka powstaje na hamowni LANDI RENZO i może być zaprogramowana do pustej centrali bezpośrednio z bazy danych programu.
Oprogramowanie IGS 4.7.1.
IGS 4.7.1 - program samouczący, pozwalający na zabudowę instalacji do modelu silnika nie występującego w bazie map gotowych.
System LPG z reduktorem SE 81 Step Motor i centralą Lambda Control System / 2 do samochodów z elektronicznym wtryskiem i katalizatorem.
LPG w postaci ciekłej wypływa ze zbiornika drogą przez wielozawór(który poprzez zewnętrzne gniazdo wlewu służy także do tankowania) i skierowane zostaje do komory silnika przewodem na którego końcu umieszczony jest elektrozawór LPG, umożliwiający przepływ gazu tylko przy pracującym silniku i przełączniku w pozycji "gaz". W komorze silnika umieszczony jest reduktor w którym następuje redukcja ciśnienia i zmiana stanu skupienia LPG z ciekłego na gazowy. Dalej LPG leci do umieszczonego w przewodzie ssącym mieszalnika, który reguluje jego dawkę proporcjonalnie do podciśnienia wytworzonego w mieszalniku. Mieszanka powietrze/paliwo utrzymywana jest w stałym stosunku stechiometrycznym przez komputer LCS/2, który korzystając z sygnałów sondy lambda, TPS-u i liczby obrotów silnika, steruje otwarciem silniczka krokowegozapewniając optymalne warunki spalania paliwa, odpowiednią emisję spalin i ciągłą adaptację systemu do zmieniających się warunków pracy silnika. Oprócz innych funkcji komputer LCS/2 zapewnia uruchomienie samochodu zawsze przy użyciu benzyny z automatycznym przejściem na gaz a za pomocą przełącznika/wskaźnika, LCS/2 pozwala użytkownikowi w dowolnym momencie wybrać żądane paliwo, wyświetlając jednocześnie poziom LPG w zbiorniku. LCS/2 gwarantuje również podtrzymanie danych zapisanych w pamięci systemu np. w przypadku chwilowego odłączenia akumulatora. LCS/2 zarządza elektronicznie dwoma silnikami krokowymi regulując przepływ gazu tak by utrzymać odpowiednią wartość lambda w każdych warunkach pracy silnika. Pierwszy silnik krokowy umieszczony jest pomiędzy reduktorem a mieszalnikiem i reguluje ilość gazu przy średnich i wysokich obrotach, drugi natomiast umieszczony jest na reduktorze i steruje przepływem gazu na wolnych obrotach stabilizując je szczególnie w czasie pracy klimatyzacji i wspomagania kierownicy.
Podczas pracy na gazie, emulator elektroniczny lub okablowanie rozłączania wtrysku odłącza dopływ benzyny do silnika, natomiast podczas działania na benzynie, dopływ gazu pozostaje zamknięty elektrozaworem LPG.
System LPG z reduktorem SE 81 SIC i centralą Lambda Control System A1 / V05 do samochodów z elektronicznym wtryskiem i katalizatorem
LPG w postaci ciekłej wypływa ze zbiornika drogą przez wielozawór(który poprzez zewnętrzne gniazdo wlewu służy także do tankowania) i skierowane zostaje do komory silnika przewodem na którego końcu umieszczony jest elektrozawór LPG, umożliwiający przepływ gazu tylko przy pracującym silniku i przełączniku w pozycji "gaz". W komorze silnika umieszczony jest reduktor w którym następuje redukcja ciśnienia i zmiana stanu skupienia LPG z ciekłego na gazowy. Dalej LPG leci do umieszczonego w przewodzie ssącym mieszalnika, który reguluje jego dawkę proporcjonalnie do podciśnienia wytworzonego w mieszalniku.
Mieszanka powietrze/paliwo utrzymywana jest w stałym stosunku stechiometrycznym przez komputer LCS A1/V05, który korzystając z sygnałów sondy lambda, TPS-u i liczby obrotów silnika, steruje otwarciem silniczka krokowego zapewniając optymalne warunki spalania paliwa, odpowiednią emisję spalin i ciągłą adaptację systemu do zmieniających się warunków pracy silnika. Oprócz innych funkcji komputer LCS A1/V05 zapewnia uruchomienie samochodu zawsze przy użyciu benzyny z automatycznym przejściem na gaz a za pomocą przełącznika/wskaźnika LCS A1/V05 pozwala użytkownikowi w dowolnym momencie wybrać żądane paliwo, wyświetlając jednocześnie poziom LPG w zbiorniku. LCS A1/V05 gwarantuje również podtrzymanie danych zapisanych w pamięci systemu np. w przypadku chwilowego odłączenia akumulatora. Podczas pracy na gazie, emulator elektroniczny lub okablowanie rozłączania wtrysku odłącza dopływ benzyny do silnika, natomiast podczas działania na benzynie, dopływ gazu pozostaje zamknięty elektrozaworem LPG.